26678333_1487517438022062_4658870285664610001_o
26850557_1493848670722272_7217390287054311123_o
27021638_1500410280066111_248291210409319634_o
Untitled collage(6)
11.04.2018

Architektky XI. – seriál o ženách, které měnily dějiny oboru

Architektky jsou ve svém oboru často přehlíženy a nedoceňovány. Mnohé z nich však překonaly veškeré překážky, které jim stály v cestě, a vybudovaly úspěšnou kariéru.

#31 Sharon Davis

Většina žen, které si zde představujeme, měla o své budoucnosti v oboru jasnou představu již v útlém věku. Sharon Davis představuje výjimku. Teprve po několika letech úspěšné kariéry ve financích se rozhodla pro razantní životní změnu. Po čtyřicítce opět usedla do školních lavic a prošla si vzděláním zcela odlišným, a to v oboru architektury.Pozornost si získala již svým prvním velkým projektem – vybudováním Women’s Opportunity Center ve Rwandě. Stavby Sharon Davis realizované především v rozvojových zemích mají za cíl pomáhat tamějším komunitám a zkvalitňovat každodenní život obyvatel. U svých návrhů uplatňuje znalosti ze své předchozí profesní dráhy, zejména makroekonomické poznatky a nauku o udržitelnosti.

#32 Ray Eames

Ray Eames je další z významných architektek, které spolu se svými manžely tvořili nerozlučné duo jak po stránce partnerské, tak po stránce pracovní.

Ray a Charles Eamesovi hráli obrovskou roli ve vývoji architektury a designu v průběhu minulého století. Historie si je pamatuje jako průkopníky a vizionáře, což dokládá například fakt, že Charles měl být pro své “příliš moderní” názory v oboru vyloučen z vysoké školy.

Jak již bylo naznačeno, oba dva měli rozsáhlé portfolium. Navrhovali vše od pokrokového kancelářského nábytku až po nápacité budovy. Na účet své ženy Charles opakovaně prohlásil: “Anything I can do, Ray can do better” (cokoli dokážu já, zvládne Ray lépe).

#33 Momoyo Kaijima

Absolventka Tokyo Institute of Technology Momoyo Kaijima je jednou z architektek, které ve svém pracovním životě zvládají skloubit jak teorii (v podobě literární a pedagogické činnosti), tak praxi.
V publikací Made In Tokyo se zabývá svým rodným městem z pohledu urbanistky, ale spolupracuje též na významných stavebních projektech.
Je spoluzakladatelkou architektonického studia Bow-Wow, které patří mezi špičku japonské architektury s mezinárodním přesahem. Ve svém životě se řídí krédem “passion without knowledge is a runaway horse” (vášeň bez dostatečných znalostí je jako splašený kůň).